Hulp gevraagd!

#1 Berichtdoor Markie 23 » zaterdag 30 november 2024, 14:20

Beste Forummers,

Indien TLTR: Scroll naar onder.

Ruim dertien jaar geleden zijn ik en Vitessezuid113 gevraagd als aanvulling voor het forumteam. De rolverdeling was dat ik en Vitessezuid moderators zouden worden en AVL en PT admins. Er is een tijd van komen en dus ook van gaan en AVL vertrok na een aantal jaar als admin waarna ik dat stoeltje overnam. Soms geholpen door mensen die ook tijdelijk moderator wilden zijn. PT heeft eigenlijk in 2016 (en daarna nog enkele) aangegeven dat hij wilde stoppen als admin. Hij bleef er gelukkig wel bij en is zich naar mate de jaren meer bezig gaan houden met het technische gedeelte. We hebben regelmatig gevraagd om helpende handjes, maar er is nooit concreet iets uitgekomen.

In 2019 kregen we na overleg van het toenmalite verantwoordelijke bestuurslid te horen dat ik de enige was die te kennen had gegeven nog door te willen gaan. Maar ook mijn tijd en motivatie nam af. Daardoor is het forum toen afgeslankt verder gegaan (de meesten weten het ongetwijfeld nog) en we bleven nog altijd met zijn drieën actief, kort aangevuld door het SV-bestuurslid. Ik heb kort daarna aangegeven ook te willen stoppen, maar het forum niet meteen te willen laten verzuipen. Ook toen hebben we om hulp gevraagd waar uiteindelijk niets uitkwam. In 2021 idem.

Nu zijn we inmiddels, nog net, in 2024. De meesten zullen wel doorhebben dat het beheer niet meer zo aanwezig is als vroeger. Onlangs hebben we natuurlijk allemaal het probleem met het certificaat meegekregen. Dat certificaat is uiteindelijk geregeld door Gerrit-Jan Steenbergen (SV, internetzaken), die ook YellowBlakcs heeft toegevoegd als admin om nog iets te kunnen doen. Echter is ook dit een noodverband.

Het eerlijke verhaal is dat ik veel langer ben doorgegaan dan ik kon en wilde en PT nog véél langer en dat we al een tijdje zo goals als inactief zijn. Als er iets aan de hand was dan probeerden we dat nog op te lossen. Jullie hebben kunnen lezen dat PT nu toch echt gestopt is en ik heb, wederom, aangegeven te willen stoppen. Nu écht.

Dit maakt dat we met Vitessezuid113 eigenlijk alleen nog een moderator hebben. Dus:

Hulp gevraagd!

We zoeken, echt met hoge nood, mensen om het Forum door te kunnen zetten! Ideaal is een aanvulling van tenminste twee admin's en een moderator (eventueel twee).

- Admin: Samen bepaal je, binnen de kaders, hoe het forum eruit ziet en doe je het ledenbeheer (toelatingsbeheer en verwijderen van leden). Eén admin met technische kennis van zaken zou daarbij perfect zijn.
- Moderator: Het netjes houden van het forum, in breedste zin.

Laat je niet afschrikken door een eventueel vermoeden van gebrek aan relevante kennis: Zelfs ik kreeg veel voor elkaar.

Voor verdere vragen mail je naar gj.steenbergen@vitesse.org. Inhoudelijke vragen over de functies of het forum kun je bij mij terecht (PB).

Opgeven: gj.steenbergen@vitesse.org
Markie 23

Vak: Zuid

Re: Hulp gevraagd!

#2 Berichtdoor geelblack » dinsdag 3 december 2024, 14:06

Hey Markie, ik zou eens kunnen kijken of ik het hele forum naar Discourse kan overzetten. Dat is wat gebruiksvriendelijker en werkt beter op smartphones. Maar ik ben niet de juiste persoon om (veel) admin werk te verrichten. Is er binnen de SV budget for hosting, mailserver, etcetera?
Fietstassen zitten op je fiets, Vitesse in je hart
geelblack

#3 Berichtdoor poeder » dinsdag 10 december 2024, 9:27

Kan jij aangeven wat jouw tijdsbesteding is, dan helpt wellicht andere om een goede afweging te kunnen maken of het haalbaar is om een dergelijke vrijwilligersfunctie op te pakken!

Ook hier kan goed gelden dat vele handen licht werk maken.
"We can bomb the world to pieces, but we can't bomb it into peace!!"
poeder

Vak: Zuid 113

#4 Berichtdoor stefan » donderdag 9 januari 2025, 0:39

Loopt er inmiddels wat? Zou jammer zijn als het forum verdwijnt door gebrek aan beheerders natuurlijk.
The joy of losing consists in this: Where there are no expectations, there is no disappointment.”
stefan

#5 Berichtdoor geelblack » vrijdag 10 januari 2025, 16:30

Ik heb al aangegeven een beetje te kunnen helpen met de technische kant, maar heb een beetje budget nodig voor servers of Discourse cloud, en support van de domein eigenaar om de boel over te zetten. Dan zien we wel wie er topics aan wil maken of het forum schoon wil houden.
Fietstassen zitten op je fiets, Vitesse in je hart
geelblack

#6 Berichtdoor poeder » donderdag 16 januari 2025, 8:56

Nog 6 maanden dan is er geen forum meer nodig ;)
"We can bomb the world to pieces, but we can't bomb it into peace!!"
poeder

Vak: Zuid 113

#7 Berichtdoor VitesseCampione » donderdag 16 januari 2025, 21:13

poeder schreef:Nog 6 maanden dan is er geen forum meer nodig ;)
Vitesse is als een kat met 9 levens ;).
VitesseCampione

#8 Berichtdoor Vitesse Champs » zaterdag 25 januari 2025, 9:24

Nou, we bestaan nog. Wat voor hulp is er nog nodig?
Vitesse bekerwinnaar 2016-2017 Vitesse is cult.
Vitesse Champs

Vak: Oost 119

Keer terug naar Forumregels